Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Мої файли

Методичні рекомендації для підготовки до олімпіад 2018-2019 н.р.
[ Викачати з сервера (116.3 Kb) ] 22.10.2018, 19:44

Методичні рекомендації та завдання з підготовки школярів

до участі в ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури у 2018-2019 навчальному році

 

Інструктивні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

у 2018-2019 навчальному році

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури відбудеться 3 листопада 2018 року.

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури беруть участь учні 7-11 класів.

Час роботи над олімпіадними завданнями для учнів 7 класів –
3 астрономічні години, для учнів 8-11 класів – 4 астрономічні години.

Комплект олімпіадних завдань охоплює програмовий матеріал з різних розділів курсу за попередні роки навчання та теми, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади відповідно до чинних навчальних програм для закладів загальної середньої освіти, ураховуючи програми для поглибленого вивчення у 8-9 класах та програми для профільного вивчення в 10-11 класах.

Обсяг і рівень складності олімпіадних завдань мають забезпечити якнайповніше розкриття інтелектуальних можливостей та творчих здібностей учнів. Доцільно пояснити школярам, що вони повинні прагнути виконати якнайбільшу кількість запропонованих завдань, але головною умовою перемоги в олімпіадах є виконання роботи краще за інших, оригінальніше, на високому творчому рівні.

Оскільки олімпіадні завдання за своєю суттю відрізняються від звичайної шкільної контрольної роботи, то обов’язково буде забезпечена різноплановість завдань, що мають перевірити комплексність мовно-літературної підготовки учасників.

Завдання з української мови вибудовуватимуться в такому форматі: творча робота (есе, лист), синтаксичний аналіз речення (9-11 класи), завдання відкритого типу на конструювання мовних одиниць, вибір нормативної форми, редагування речень, тлумачення фразеологізмів тощо.

Звертаємо увагу, що завдання з української літератури для кожного класу мають спільну структуру: відповіді на бліц-запитання, запитання з теорії літератури, творче завдання (ідейно-художній аналіз поетичного тексту, складання ментальної карти або паспорту твору).

Завдання вимагають ксерокопіювання з розрахунку – 2 сторінки
(формату А-4) на учня.

Учням 10-11 класів необхідно додати аркуш паперу для складання ментальної карти.

 

 

 

Продовження додатка 2

Звертаємо Вашу увагу на те, що учням не дозволяється користуватись додатковою літературою (посібниками, довідниками, словниками, текстами художніх творів і статей тощо) та мобільними пристроями.

 

Критерії оцінювання завдань ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2018-2019 навчальному році

 

Оцінювання результатів виконання завдань здійснюється за критеріями, указаними безпосередньо в завданнях.

Творча робота учня оцінюється відповідно до таких параметрів: повнота розкриття теми; аргументація власного погляду на проблему; самостійність, оригінальність, парадоксальність думок та оцінок; образність, асоціативність, динамічне чергування полемічних висловів, питань, проблем; лаконічність; активна життєва позиція автора; емоційність, експресивність, яскрава образність, уживання метафор, порівнянь, алегоричних і притчевих образів, символів, коректність у висловленні дискусійних думок.

Критерії оцінювання ментальної карти розробляються самостійно членами журі відповідно до теми завдання.

 

Завдання та рекомендації щодо підвищення якості підготовки учнів

до ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2018-2019 навчальному році

 

У процесі підготовки учнів до участі в олімпіаді особливу увагу необхідно приділити таким питанням:

  • підвищення рівня мовної культури школярів, зокрема володіння ними орфографічними, орфоепічними, лексичними, стилістичними нормами;
  • правильне слововживання;
  • синтаксичний розбір речення і словосполучення;
  • ідейно-художній аналіз поетичного твору;
  • правила написання креативного есе;
  • складання ментальної карти та паспорту художнього твору, образу.

Доцільно використовувати можливості міжпредметних зв’язків (історія, світова література, образотворче мистецтво, музика, географія тощо), освітніх електронних ресурсів, зокрема блогів, сайтів провідних науковців України.

З метою якісної підготовки учнів до ІІ етапу олімпіади рекомендуємо під час цього процесу використовувати навчально-методичну літературу, рекомендовану листом Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018
№ 1/9-503 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти», інформаційно-аналітичні бюлетені Сумського ОІППО та мовно-літературні сайти:

  1. Електронна бібліотека Національної бібліотеки України імені
    В.І. Вернадського
    http://www.nbuv.gov.ua.
  1. Бібліотека української поезії http://poetry.uazone.net.

Продовження додатка 2

  1. UkrLib http://ukrlib.com.ua.
  2. Школа української мови Івана Ющука https://ushchuk.wordpress.com/

5. Блог професора О. Пономарева https://www.bbc.com/ukrainian/blog-olexandr-ponomariv-39568290

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: секретарь
Переглядів: 415 | Завантажень: 1